Empty seat

21 Reacties

  1. In het bospark van Landgoed Elswout heb je ook zoveel van dit soort plekjes. Heerlijk om je te onthaasten. Jouw foto straalt dat uit wat een mens nodig heeft na een dag hard werken of na narigheid Prachtige sfeer en kleur Super compo dit
    Ga zo naar Artis 🙂 met een zoomvriend apies kijken 🙂
    Fijn weekend
    groet wies

  2. Net een schilderij ven Monet, Gonne Marieke !

  3. TOP!! Gonne…
    Deze vind ik geweldig…wat een sfeer!!!

    fijn weekend, Lieve groetjes..

    Nieske

  4. Een beetje kritiek: het bankje (onderwerp) is onscherp. Scherpgesteld op boom en plant op de voorgrond.
    Werk je met diafragmavoorkeuze? Met deze instellingen (f8, 1/250, 200 ISO en een beetje onderbelichting) krijg je vrij donkere opname’s. Ik weet niet of dat de bedoeling is, persoonlijk zou ik met nabewerking het e.e.a wat lichter maken, want
    de licht/schaduw verhouding is mooi getroffen.

    1. Bedankt voor je reactie en je compliment over het licht/schaduweffect.
      Ik fotografeer altijd op de M-stand. De keuze is bewust zo gemaakt. Wat mij betreft komt dat ten goede aan de sfeer. Ik heb een voorliefde voor donkere foto’s vandaar dat ik deze weblog begonnen ben, naast de al bestaande weblogs. Op ‘Dark Photography’ plaats ik mijn zwart/wit-foto’s en mijn ‘donkere’ foto’s. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik in de nabewerking de foto niet lichter heb gemaakt maar juist het accent heb gelegd op de donkere partijen. Het contrast tussen licht en donker wordt hierdoor ook groter.
      Ik ben me ervan bewust dat niet iedereen van mijn ‘donkere kant’ in de fotografie houdt 😉 Mijn andere weblogs waaronder macrofotografie zijn onder het tabje ‘Links’ te vinden.
      Het is een heel verhaal geworden 🙂
      Groet, mennoG

  5. Prachtige foto, een die een heerlijke rust en sfeer uitstraalt. met een naar mijn smaak heel goed gekozen belichting en scherpstelling op het juiste vlak.

    Lieve groet,
    Rardo.

  6. straalt rust uit… een plekje waar ik wel eens een middagje met een boek zou willen besteden…

  7. Heel mooie, sfeervolle opname, prima belichting en de scherpte ligt waar ze moet liggen.

  8. een spel van licht en schaduw en waar je verwacht dat ada en eva elk moment het beeld in komen lopen!

  9. Het park met bankje waar de moeders s’middags zitten met hun kroost.
    De geliefden s’avonds zitten te dromen van elkaar en meer.
    En de nacht waar de zwerver er zijn bed heeft tot in de kille morgen.
    En waar tenslotte de oude man zijn nadagen slijt op de zomers zondagmiddag.
    Goeie sfeer foto.

    1. WOW, wat een mooie reactie…

  10. Knappe foto die rust en sereniteit uitstraalt.

  11. Daar zou ik zeker tot rust kunnen komen

  12. Op dat bankje zou ik ook niet durven gaan zitten om de sfeer niet te doorbreken.
    Zo mooi, en omdat het bankje onscherp is creeer je vanzelf een eigen film.

  13. Ga jij even terug en in tussentijd zal ik er mij even neerploffen!
    Zo’n mooie omgeving kan ik niet laten liggen.

  14. Op zo’n soort bankje aan een meertje droom ik weg.
    Mooie sfeer

  15. Een en al rust straalt deze prachtige foto uit. Een twee dikke duimen foto Gonne

  16. In de verte, dat bankje, als een dromerig middelpunt. Het heeft een aantrekkelijke werking.

  17. Een pracht plekje waar rust vanuit straalt.
    Heerlijk om te zitten en zo fotogeniek.
    Je hebt de donkere sfeer en het dromerige van het bankje erg mooi gevangen.

    Liefs Cristien.

  18. Such a lovely place, and lovely picture.

Geef een reactie

