KunstLinie Almere

De KunstLinie in Almere is een prachtig gebouw voor de fotografie!

De KunstLinie is een centrum voor kunstzinnige vorming en schouwburg, gelegen in het stadshart van Almere. Het Japanse bureau SANAA maakte in samenwerking met Onno Greiner Martien van Goor architecten een ontwerp voor de meervoudige opdracht die door de gemeente Almere werd uitgeschreven. Na het winnen van deze competitie in 1999 werd de samenwerking beëindigd en ging SANAA verder met de opdracht. Het uiteindelijke ontwerp is volgens een Design & Build contract door de aannemer Ballast Nedam voor 43 miljoen euro aangenomen, uitgewerkt en uitgevoerd. In het begin van 2007 werd het centrum officieel geopend.

3 Reacties

  1. Wat vind ik dit mooi, hier hou ik van. Het donkere en subtiele licht op het gebouw en in de lucht geven een heel aparte en mooie sfeer aan de foto. Prachtig!!

    Groetjes Rardo.

  2. Bij het lezen van de titel dacht ik het al te weten en ja dus!
    Hij had al eens een diepe indruk op mij gemaakt en dat gevoel weet je weer te raken.
    De kunt om dit licht zo in beeld te brengen vindt ik echt gaaf.
    Hij is prachtig, groetjes Cristien.

  3. Gonne-Marieke,

    Dank voor al je reacties. zeer op prijs gesteld! Dits is fotografie van het zuiverste beeld. De lichtinval op de gebouwen…subtiel en breekbaar en trosts en zwaar de gebouwen zelf boven allles uit!. Al die strakke lijnen en dan die lucht uit of het einde van de tijden daar is. Ik geniet enorm van!!!

    Zoals je schreef goed dat we ons in de Dark begeven…Weer nieuwe wegen naar echte fotografie.

    Gonne-Marieke ik ben erg onder de indruk!!!

    zeer hartelijk

    Cees Buitendijk

Plaats een reactie